نان و گل سرخ

نان و گل سرخ

ما در اینجا از دغدغه های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی جامعه می گوئیم...
نان و گل سرخ

نان و گل سرخ

ما در اینجا از دغدغه های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی جامعه می گوئیم...

هوای سرد زمستان و گرمای همبستگی جهانی برای آزادی کارگران زندانی و زندانیان سیاسی در ۲۶ ژانویه

روز ٢۶ ژانویه روز جهانی اعتراض برای آزادی کارگران زندانی و زندانیان سیاسی در ایران بود. به دعوت و فراخوان حزب کمونیست کارگری، کمپین برای آزادی کارگران زندانی، کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی، نهاد کودکان مقدمند و همچنین شمار دیگری از احزاب و سازمانهای اپوزیسیون در این روز میتینگ هایی در حمایت از کارگران زندانی و علیه رژیم سرکوبگر جمهوری اسلامی برگزار شد.  این اعتراضات در ١۶ شهر اروپا، آمریکای شمالی، استرالیا و عراق برپاشد و پاسخ پرشوری بود به دعوت کارگران زندانی در ایران که از سیاهچالهای رژیم جهانیان را به یک کارزار بین المللی برای دفاع از حقوق کارگران و مردم ایران فراخوان داده بودند. شرکت کنندگان در این میتینگ های اعتراضی با به نمایش گذاشتن خشم و انزجار خود از جمهوری اسلامی و ابراز همبستگی با کارگران ایران نشان دادند که نه فقط عزیزان در بند را تنها نمی گذارند بلکه خود را بخشی از مبارزه وسیع و گسترده مردم ایران برای سرنگونی جمهوری اسلامی می دانند. این اعتراضات دستهای حمایت و همبستگی صدها کارگر معترض و انسان انقلابی را در دست هم گذاشت. معترضین در این میتینگ ها افکار عمومی مردم جهان را مورد خطاب قرار دادند، خواهان آزادی فوری کارگران زندانی و زندانیان سیاسی شدند و از ضرورت همبستگی  با کارگران زندانی و زندانیان سیاسی سخن گفتند. و در برخی میتینگ ها رهبران کارگری و نمایندگان اتحادیه ها حضور یافتند و ضمن محکوم کردن جمهوری اسلامی خواهان آزادی کارگران زندانی و زندانیان سیاسی شدند. تلویزیون کانال جدید نیز با ترتیب دادن برنامه ویژه برای این کمپین جهانی نقش مهمی در این کارزار ایفا کرد.

– در میتینگ بغداد که توسط حزب کمونیست کارگری چپ عراق سازمان داده شده بود. ابو کریم (عوفی ماضی) دبیر اتحادیه خدمات عراق و سمیر نوری ازحزب کمونیست کارگری چپ عراق برای حاضرین سخنرانی کردند. رجی سهل یکی از رهبران سندیکای خبازان بغداد و تعدادی از فعالین کارگری و دانشجوئی از شهر موصل نیز با حضور در این میتینگ همبستگی خود را با کارگران زندانی در ایران اعلام کردند.

– میتینگ درفرانکفورت در مرکز شهر برگزار شد. دومین نمایشگاه عکس از زانیار و لقمان مرادی و زندانیان سیاسی و کارگران زندانی در این میتینگ به نمایش گذاشته شد. شهناز مرتب و محمد امین کمانگر به نمایندگی از حزب کمونیست کارگری، رناته ویلدبرگ از جنبش ٩٩ درصدی ها سخنرانی کردند و فرین معلم قطعنامه کمپین برای آزادی کارگران زندانی به انگلیسی را قرائت کرد. نقطه پرشور این آکسیون زمانی بود که تعدادی از زنان افغانستانی و مصری که شاهد این میتینگ بودند به آن پیوسته و شعارهای آزادی کارگران زندانی و زندانیان سیاسی را تکرار کردند.

– در برلین در منطقه ای پر جمعیت از مرکز شهر “میدان یواخین سالا” نمایشگاه عکس با پوستر و عکس از کارگران زندانی و همچنین زانیار و لقمان با زیر نویس آلمانی در معرفی عکس ها دایر شد و اطلاعیه حزب به زبان آلمانی در میان مردم پخش گردید.
– در برمن آلمان فعالین حزب در مرکز شهر اقدام به گذاشتن میز اطلاعاتی همراه با پوستر کارگران زندانی کردند. سیامک مکی در ارتباط با دفاع از کارگران زندانی و در معرفی کارزار بین المللی دفاع از کارگران و زندانیان سیاسی سخنرانی کرد.
– در مرکز شهر استکهلم تظاهرات باشکوهی از جانب حزب کمونیست کارگری و چند حزب و تشکل دیگر، برگزار شد. در این تظاهرات فرامرز قربانی از طرف حزب کمونیست کارگری، حمید فروتن و سیوان کریمی از طرف حزب کمونیست ایران و حزب کمونیست کارگری (حکمتیست) از جمله سخنرانان بودند. یوران گوستاوسون از طرف کمپین بین المللی در دفاع از کارگران زندانی قطعنامه ای در دفاع از کارگران زندانی و زندانیان سیاسی قرائت کرد و به حمایت اتحادیه های کارگری سوئد از این کارزار، اشاره کرد.

– در لندن میتینگی در مرکز شهر برگزار شد. در این محل تعداد زیادی پوستر و بنر به زبانهای فارسی و انگلیسی توجه زیادی را به خود جلب می کرد. شیوا محبوبی، شهلا دانشفر و سهیلا شریفی از چهره های شناخته شده در این کمپین بزرگ در میتینگ شرکت کرده و پیام های خود را در دفاع از آزادی کارگران زندانی و زندانیان سیاسی را اعلام کردند. کاظم نیکخواه، بهرام سروش و بهار میلانی از دیگر سخنرانان این میتینگ بودند.

– در گوتنبرگ سوئد ٬ روز ۲۶ ژانویه به فراخوان حزب کمونیست کارگری و حزب کمونیست ایران میتینگی به مدت دو ساعت برگزار شد که علیرغم هوای بسیار سرد با استقبال خوبی مواجه شد. در این تظاهرات عکس های کارگران زندانی و پلاکاردهایی مبنی بر خواست آزادی فوری و بی قید و شرط آنان٬ شعارهای زندانی سیاسی و کارگر زندانی آزاد باید گردد و همچنین لغو مجازات اعدام به زبان های سوئدی و انگلیسی در دست تظاهر کنندگان بود. نوید مینائی از حزب کمونیست کارگری و حبیب الله سلطانی از حزب کمونیست ایران از جمله سخنرانان این میتینگ بودند.

– در اسلو میتینگ مشترک حزب کمونیست کارگری ایران، کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی در ایران، حزب کمونیست ایران و برخی دیگر از مخالفین جمهوری اسلامی ساعت ١ بعدازظهر روز شنبه جلوی پارلمان نروژ برگزار شد. بعد از پایان این میتینگ اکثر شرکت کنندگان با حضور در سالن مرکز ضّد نژاد گرایی اسلو در شب همبستگی‌ با کارگران ایران شرکت کردند. یکی از سخنرانان در این مراسم سرور کاردار از طرف حزب کمونیست کارگری بود.

– در شهر ونکوور کانادا، از ساعت ٢ بعدازظهر در مقابل آرت گالری آکسیون اعتراضی در دفاع از کارگران با شرکت دهها نفر از فعالین حزب کمونیست کارگری و مخالفین جمهوری اسلامی برگزار شد. این مراسم با خوشامدگویی پروین اشرفی و عباس ماندگار آغاز شد. راب اشتون به نمایندگی از شورای کارگران شهر ونکوور مراتب پشتیبانی اتحادیه های عضو شورا از کارگران زندانی در ایران را اعلام کرد و در ادامه برنامه پیام های همبستگی فدراسیون معلمین بریتیش کلمبیا و اتحادیه رانندگان شرکت واحد اتوبوس رانی ونکوور و اتحادیه سراسری کارگران پست کانادا از کارگران زندانی در ایران قرائت شد.

– در تورنتو دهها نفر به فراخوان حزب کمونیست کارگری ایران، حزب کمونیست ایران، تشکل مادران علیه اعدام، سایت کارگران ایران، ایران سولیداریتی تورنتو، کمپین برای آزادی کارگران زندانی و کانون خاوران در هوای بسیار سرد گرد هم آمدند تا صدای کارگران زندانی و همه زندانیان سیاسی را رساتر کنند. در این تظاهرات که به مدت دو ساعت ادامه داشت مهوش علاسوندی، یدی محمودی، محمد کاظمی، محمد محمدی، ستاره صبور و بیژن فتحی سخنرانی کردند و هر یک از زاویه ای به جنایات و توحش رژیم اسلامی پرداختند.  تظاهرات در یکی از خیابانهای اصلی و پر تردد شهر تورنتو برگزار شد.

– در آمستردام هلند میتینگی به فراخوان حزب کمونیست کارگری برگزار شد و دهها نفر از مخالفین جمهوری اسلامی با شرکت در این میتینگ و با سر دادن شعارهائی علیه جمهوری اسلامی و برای آزادی کارگران زندانی و زندانیان سیاسی فضای پرشوری به این میتینگ دادند. فرشته مرادی، بابک خانی و فرشاد حسینی به زبانهای هلندی، انگلیسی و فارسی برای حاضرین صحبت کردند.

– در واشنگتن هواداران حزب کمونیست کارگری و برخی دیگر از مخالفین جمهوری اسلامی با پلاکاردها و پوسترهائی علیه جمهوری اسلامی و در دفاع از کارگران زندانی و زندانیان سیاسی، برگزار گردید.

– در استرالیا درمنطقه پاراماتا در غرب سیدنی با فراخوان مشترک فعالین حزب و فعالین سیاسی تجمع اعتراضی علیه جمهوری اسلامی ایران و در دفاع از کارگران زندانی به مدت ٢ ساعت برگزار شد. این تظاهرات و بنرهای آن نظر مردم را در این منطقه پر جمعیت بخود جلب کرد. تعدادی از آنها به تظاهرات پیوسته و در حمایت از اعتراضات مردم در ایران و آزادی کارگران زندانی صحبت کردند.

در شهر های کپنهاگ دانمارک و دنهاخ هلند نیز آکسیون هائی در دفاع از کارگران زندانی و زندانیان سیاسی برپا شد.

میتینگ های پرشور ٢۶ ژانویه در همبستگی با کارگران و مردم ایران بخش جدایی ناپذیری از مبارزه طبقه کارگر و مردم زحمتکش برای به زیر کشیدن جمهوری اسلامی است. این پشتوانه محکمی برای کسانی است که علیرغم سرکوب و شکنجه دست از مبارزه برای احقاق حقوق خود بر نمی دارند و نامه هایشان از درون زندانها این چنین پاسخی پرشور دریافت می کند. دستها را در دست هم بگذاریم و این سنگرهای مختلف نبرد علیه جمهوری اسلامی را قوی تر و نیرومند تر سازیم.