نان و گل سرخ

نان و گل سرخ

ما در اینجا از دغدغه های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی جامعه می گوئیم...
نان و گل سرخ

نان و گل سرخ

ما در اینجا از دغدغه های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی جامعه می گوئیم...

اسلام، زن و فحشا , پارادوکس موجود!

در ماه ژوئن سال جاری در شهر آمستردام خبر “خوش” بازگشایی یک خانه فحشا جدید ویژه مردان مسلمان با نام “هلال ماه داغ” پخش شد. قرار است “فاحشه های حلال” در این اماکن به مردان مسلمان سرویس جنسی بدهند. از طرف دیگر خبر قتل تعدادی زن و دختر جوان بوسیله تروریستهای موسوم به داعش تحت نام مقابله با “خانه فساد” در رسانه ها پخش شد. خبر سنگسار ۲ زن به اتهام داشتن “رابطه نامشروع” بوسیله نیروهای داعش در حومه شهر رقه همزمان بود با حمله این جانیان به خانه مردم و ربودن زنان جوان برای “جهاد نکاح”.  فحشا بمعنی آمیزش جنسی در قبال درآمد از بیش از ۱۴۰۰ سال پیش در مکانهایی که به فاحشه خانه معروف بوده وجود داشته است. اسناد تصویری مربوط به این خانه ها به سالهای ۳۴۰ میلادی نسبت داده می شود. هرجا که داد و ستد، مبادله و خرید و فروش وجود داشت، بازار فروش سکس هم رواج داشت. همچنان گفته می شود تا قبل از ابداع خانه های فحشا، اولین رابطه جنسی دختران جوان بعنوان “امری مقدس” در معابد در راه خدایان و الهه های متعدد آنزمان با مردان رهگذر صورت می پذیرفت. این امر در میان بابلیان، ارامنه و زرتشتیان برسمیت شناخته شده بود. این شیوه از تن فروشی در میان ارامنه، آشوریها ، لیبیایی ها تا آواخر سال ۲۰۰ میلادی ادامه داشته است. در بخشهایی از هندوستان و قبایل کوچک آفریقایی و استرالیایی هنوز هم این آئین باقی است و مردم دخترانشان را به معابد تقدیم می کنند که تا آخر عمر عبادت گران را سرگرم کنند.

برخورد خصمانه مذاهب گوناگون با فحشا نه از سر منع آن بلکه به دلیل کنترل منابع مالی آن بوده است. در اکثرا نقاط جهان فاحشه خانه ها در مجاورت کلیسا و مساجد ساخته می شده تا فرق بین تن فروشان مقدس که وظیفه شان رفع نیاز جنسی مردان در طی سفرهای طولانی بوده است با دختران خیابانی مشخص باشد.

     تن‌فروشی قانونی و تنظیم شده است

     تن‌فروشی (مبادله جنسی برای پول) قانونی است، اما فعالیت‌های سازمان یافته مانند روسپی‌خانه‌ها غیر قانونی هستند. قانون تن‌فروشی تنظیم شده نیست.

     تن‌فروشی غیر قانونی است

     اطلاعات در دست نیست

کشور ایران در عکس بالا با رنگ قرمز مشخص شده. این بدین معنی است که تن فروشی در ایران ممنوع است. اما آمار و شواهد نشان می دهد که فحشا نه تنها در تهران بلکه در بسیاری از شهرهای دیگر ایران زندگی صدها هزار کودک و زن را با مخاطرات جدی روبرو کرده است. پدیده دختران فراری، کودکان کارتن خواب، فقر و فلاکت، گرسنگی، استثمار، بیحقوقی و خفقان، ناهنجاریهای اجتماعی مثل اعتیاد به مواد مخدر و الکل باعث افزایش این تعداد تن فروشان است. رژیم با سرکوبهای گسترده و اعلام حضور نیروهای امر به معروف و نهی از منکر و گشت ارشاد تلاش می کند ژست مبارزه با این معضلات را بگیرد. اما تن فروشی زنان و مردان جوان به بخشی از آسیبهای اجتماعی بسیار جدی و غیر قابل جبران تبدیل شده است. این جانیان سالهاست که مستقیما با تبلیغ تن فروشی اسلامی (صیغه) خود سازماندهی این نوع از آسیب اجتماعی را فراهم می کنند. سپاه پاسداران خود ناظر بر حفظ امنیت مردان خریدار سکس است. انواع و اقسام محلهای مذهبی برای خواندن خطبه صیغه، سایتهای رسمی و غیر رسمی منبع درآمدی وسیع برای رژیم اسلامی است. علت وجودی این پارادوکس را باید در خود مبانی اسلام جست و جو کرد. بر اساس مبانی اسلامی زن تن فروش جامعه را به فساد می کشد. ریشه تفکر و ایدئولوژی این جانیان قرآن است. در قرآن آمده است:

نِسَآؤُکُمْ حَرْثٌ لَکُمْ فَأْتُوا حَرْثَکُمْ أَنَّى‏ شِئْتُمْ وَقَدِّمُواْ لِأَنْفُسِکُمْ وَاتَّقُواْ اللَّهَ وَاعْلَمُواْ أَنَّکُمْ مُّلقُوهُ وَبَشِّرِ الْمُؤْمِنِینَ‏ سوره بقره آیه ۲۲۳

زنان شما کشتزار شمایند، هرجا و هرگاه که بخواهید، به کشتزار خود درآیید (و با آنان آمیزش نمائید) و (در انجام کار نیک) براى خود، پیش بگیرید و از خدا پروا کنید و بدانید که او را ملاقات خواهید کرد، و به مؤمنان بشارت ده.

حمله همه جانبه اسلام و جنبشهای اسلامی به حقوق زنان گویای یکی از سیاهترین و تاریکترین مقاطع تاریخ معاصر در خاورمیانه و بخشهایی از قاره آفریقا است. اینجا دیگر بحث بر سر نظارت، کنترل، برسمیت شناسی، محدودیت، غیر جنایی کردن و قانونی کردن تن فروشی نیست. این بخشی از جنایت سازمان یافته ای است که توسط جنبش اسلامی بر زندگی زنان این منطقه حاکم است!


شهلا نوری