نان و گل سرخ

نان و گل سرخ

ما در اینجا از دغدغه های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی جامعه می گوئیم...
نان و گل سرخ

نان و گل سرخ

ما در اینجا از دغدغه های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی جامعه می گوئیم...

دربارە اسیدپاشیهای اصفهان و موضع رژیم اسلامی

ازهمان  سال ۱۳۵۸ یعنی چند ماه پس ازسرنگونی رژیم سلطنتی در ایران و برقراری رژیم جهل و جنایت جمهوری اسلامی در  ۲۲ بهمن۵۷  سردمداران رژیم جدید اسلامی علاوە بر جنایات بیشماری کە مرتکب شدند کوشیدند و بهر وسیلە ای متوسل شدند کە حجاب اجباری را در سراسر ایران باجرا در آورند و بانوان و دختران جوان را مجبور کنند کە در خارج از منزل، در بازار، در محل کار و اماکن عمومی  و لو در گرمای طاقت فرسای تابستان تهران یا خوزستان با حجاب کامل و بدن کاملآ پوشیدە ظاهر شوند. این سیاست غیر انسانی در طولتمام این سالها با مقاومت مداوم بانوان و دختران مواجه شدە و براحتی اجرا نشدە است. بگذریم کە عدە معدودی از خانمها بلحاظ شغلی یا اعتقادی با رژیم همراه شدە و درپیشبرد این سیاست با آن شریکند.و حتی در سرکوب مقاومت خانمها و هر نوع صدای آزادی خواهانە فعالانە شرکت داشتە اند. 

 اما همین رژیم آنجا کە بە حضور پر رنگ خانمها نیازمند بودە و میخواستە تعداد هر چە بیشتری را گرد آورد و باین ترتیب مقبولیت و مشروعیت خود را نشان دهد ، هیچ حساسیتی نسبت بە پوشش خانمها نشان ندادە هیچ حتی در رسانەها ی عمومی و از جملە در تلویزیون بانتشار اخبار مربوط باین نوع تجمعات پرداختە و آن را تبلیغ کردە است.  در چند تظاهرات فرمایشی کە توسط خود رژیم وبطرفداری از حکومت و سیاستهایش براه انداختە شدە بود دوربینهای تلویزیون علیرغم آرایش تند بانوان و پوشش غیر قانل قبول آنها کە از نظر رژیم و عواملش مصداق کامل” بد حجابی ” است، روی تعداد بانوان متمرکز شدە کە نشان دهد حتی خانمهائی کە با حجاب اجباری مخالفند و عملآ بە سیاستهاو مقررات  رژیم بی اعتنایند از رژیم دفاع میکنند.

مقاومت بانوان در برابر زورگوئی جمهوری اسلامی ایران و ادامە “بدحجابی” در طول این همە سال و تا این اواخر سبب گردید کە از یکطرف طرح معروف بە ” آمران بمعروف و ناهیان از منکر” در مجلس شورای اسلامی مطرح شود و از طرف دیگر سبب بصدا درآمدن هیآت حاکمە شده بطوریکە در چند ماه اخیر در اکثر منابر و خطبە های نماز جمعە، در مجلس و محافل دیگر ملاهای مرتجع  بە حجاب و “بد حجابی” پرداختە و دولت و مسئولین را مورد انتقاد قراردادە و صدای اعتراض خودرا بلند و بلندتر کرده اند.

چند هفتە قبل از این امام جمعە موقت اصفهان اعلام میکند ” مسئلە حجاب دیگر از حد تذکر گذشتە است و برای مقابلە با بد حجابی باید چوب تر را بالا برد و از نیروی قهریە استفادە کرد. “ .

ادای این جملات از طرف امام جمعە ( موقت یا غیر موقت ) قرینە یا امارەایست بر صدور دستور بە مزدوران رژیم-  از بسیجی گرفتە تا لباس شخسیها و اوباش و چماق بدستانی کە سپاه پاسداران، وزارت اطلاعات و این گونە مقامات رژیم ( آیت الله ها و امامان جمعە و آخوندهای دیگر ) در اختیار داشتە  واز وجود آنها برای حملە بە تظاهرات مخالفین، و بر همزدن میتینگها، اجتماعات اعتراضی و سخنرانیهای دگر اندیشان استفادە کردە و میکنند. کە نمونە های آنها را در این سی و چند سال حاکمیت این جانیان خونخوار شاهد بودە و هستیم. – کە خود اقدام کردە و از این نوع منکرات ( بد حجابی ) نهی کنند.

در واقع سخنان این امام جمعە مرتجع چراغ سبزیست بە اراذل و اوباش همیشە در صحنە گاهی در نقش ” لباس شخصیها” و زمانی در قالب ” موتورسواران” یا “حزب اللهیها” کە “چوب تر” اسید را بلند کردە و بروی دختران و زنان جوانی کە در برابر این دستورات ضد انسانی خدایان جرم و جنایت مقاومت کردە و با حجاب کامل ظاهر نشدەاند بریزند و زندگی آنهارا تباه کنند.

  هنوز چندروزی از سخنان امام جمعە موقت اصفهان نگذشتە بود کە مردم اصفهان شاهد یک سری عملیات جنایتکارانە اسید پاشی بە صورت تعدادی از بانوان جوان این شهر شدند. انعکاس اخبار مربوط باین جنایات موجب جریحە دار شدن احساسات مردم و اعتراض عمومی آنها چە در داخل  و چە در خارج کشور گردید.اکثر رسانە هابە این جنایات وحشیانە و غیر انسانی پرداختند.

اعتراضات مردم در اصفهان، تهران و نقاط مختلف جهان و دامنە وسیع این اعتراضات و ماهیت جنایتکارانە این اقدامات  بلند گوهای حاکمیت را بتکاپو انداخت  کە مسئلە را لوث کنند.

با وجودیکە هنوز تحقیقاتی انجام نشدە و یا نتیجە تحقیقات روشن نشدە این بلند گوها و مسئولین  دستگاههای مختلف  مخصوصآ ان دستگاههائیکە مستقیمآ درامر سرکوب مخالفین و دگر اندیشان فعالترند و بعضی از رسانە ها کە از رژیم طرفداری میکنند،در تلاشند تا ثابت کنند کە اسید پاشیهای اخیر در اصفهان  نە در رابطە با “بد حجابی” و نە سازمانیافتە بلکە مثلآ تصمیم فردی عامل یا عوامل جنایت دخیل بودە است.

رئیس قوە قضائیە مربوط دانستن اسیدپاشیهارا با سخنان امام جمعە آصفهان و در رابطە با “بد حجابی” بودن آن را ظلم در حق نظام دانستە، و مهدی طائب انرا جرمی بزرگتر از اسید پاشی دانستە. دادستان کل کشور ابراهیم رئیسی  تهدید کردە کە رسانە هائی را کە در مورد اسیدپاشی  اظهار نظری بر خلاف تبیین رژیم از این جنایات نمودە را تعقیب جزائی میکند. دستگاه قضائی آخوند جنایتکار و معلوم الحالی مثل محسنی اژه ای بعنوان ناظر در تحقیقات پروندە اسیدپاشی معین کردە است.

علی یونسی کە خود در دورە خاتمی وزیر اطلاعات بود و علی القاعدە باید بە خیلی از مسائل پشت پردە آشنا باشد گفتە” این ماجرا متاثر از جریانهای خارج کشور است و فرهنگ ایرانی نمیتواند چنین جنایتی بیافریند”. بارک الله بە چنین فرهنگی!!.  باید از این مشاور با هوش رئیس جمهوری پرسید کە اعدامهای سال ۶۷ در زندانهای کشور چی؟ آن جنایات هم متاثر از جریانهای خارج کشور بود؟ آیا فرهنگ قتل و جنایت خمینی و رفسنجانی و خامنە ای و سپاه و نیروهای امنیتی و نیروهای بسیج در طول تاریخ حاکمیت جهل و جنایت اسلامی هم متاثر از جریانهای خارج کشور بودە است؟  منظور از جریانهای خارج کشور کدام جریانها میباشند؟ شاید منظور جناب یونسی اینست کە این جنایات متاثر از پدیدە “امر بمعروف و نهی از منکر” است کە پدیدە ای اسلامیست و سر چشمە در خارج از کشور ایران یعنی شبه جزیره عربستان دارد؟

چرا فرهنگ ایرانی نمیتواند چنین جنایتی بیافریند؟ مگر فرهنگ ایرانی تافتە جدا بافتە است؟ مگر جامعە ایرانی خارج از قوانین حاکم بر جوامع طبقاتیست؟ مادام کە در جامعە طبقات موجودند ما شاهد ظلم و زور، دزدی و فساد، کلاهبرداری، اعتیاد و فحشاء و قتل وغارت و جرائم دیگر در جامعە خواهیم بود.

محمد رضا پهلوی هم تا روز ۱۳ آبان ۱۳۵۷ تصورش این بود کە قیام میلیونی تودە های مردم ایران وابستە بە خارج و جریانهای خارج از کشوربودە و حتی معتقد بود کە خارجیها در خیابانهای شهرهای مختلف ایران تظااهرات میکنند . بالاخرە  روز ۱۴ آبان همان سال ۵۷ شاه  صدای انقلاب مردم را شنید و آگاه شد کە شرکت کنندگان در تظاهراتها و اعتراضات همان مردم ایرانند.

عکس العمل دستگاههای سرکوبگر رژیم و امثال احمد خاتمی و صادق لاریجانی و طائب و امثالهم قرینە ایست بر  سازمان یافتگی این سری اعمال جنایتکارانە با سخنان تحریک آمیز و ضد انسانی امام جمعە اصفهان در رابطە با “بد حجابی”.

 آن دستە از رسانە های داخل کشور کە  اسید پاشی ها را بە رعایت نکردن حجاب اسلامی از طرف بانوان ربط دادە و سخنان امام جمعە اصفهان را محرک این اعمال دانستەاند، نیز مورد غضب امامان جمعە و کسانی مانند احمد خاتمی و مهدی طائب قرار گرفتە اند.

همە اینها نشان از این دارد کە این جنایات نە تصمیم شخصی و فردی عامل اسیدپاشی بودە  بلکە عملیاتی سازمان یافتە  در رابطە با سخنان امام جمعە موقت آصفهان و در ارتباط با ” بد حجابی” بودە است و اجرای آن توسط همان اراذل و اوباشی کە در مقاطع مختلف و تحت نام های ” لباس شخصیها ” ، “موتور سواران” حزب اللهی ها” و ………. انجام گرفتە است.

همانطوریکە اعتراضات تهران و اصفهان مو جب هراس رژیم از پیشرفت این اعتراضها و تلاش آنها برای انکار سازمان یافتگی این جنایات گردید، باید بە اعتراضات خود در سطح هر چە وسیعتری ادامە دهیم و نگذاریم این جنایتکاران با خیال اسودە بە جنایات خود ادامە دهند.

یدالله بیگلری

ستکهلم ۲۰۱۴۱۰۲۹