نان و گل سرخ

نان و گل سرخ

ما در اینجا از دغدغه های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی جامعه می گوئیم...
نان و گل سرخ

نان و گل سرخ

ما در اینجا از دغدغه های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی جامعه می گوئیم...

پروین کابلی- در حاشیه سخنان شیرین عبادی در روز ۲۵ نوامبر روز منع خشونت علیه زنان

اسلام خود خشونت است!

روز ۲۵ نوامبر روز نفی خشونت علیه زنان به دعوت مدرسه فمنیستی و چند تشکل دیگر  جلسه ای در لاهه برگزار گردید. سخنران اصلی این جلسه شیرین عبادی بود که بار دیگر تلاش نمود که اسلام  را نجات دهد و برای این کار دست به شعبده بازی های مختلف زد و زمین و زمان را برای تزکیه اسلام بهم دوخت تا شاید برای برون رفت اسلام و نجات آن راه حلی بیابد.  شیرین عبادی با طرح این  سوال که ” آیا در شریعت اسلام ستم بر زن وجود دارد؟ تلاش  میکند که جنایات اسلام را تحت عنوان در همه ی مذاهب بنیادگرایی وجود دارد را، مبنای توجیه جهت سیاسی- اجتماعی جواب سوالش قرار بدهد و میگوید که ” برای مقابله با بنیاد گرایانی که با سو استفاده از نام اسلام حقوق زن را پایمال میکنند ، باید قرائت جدیدی  از اسلام که معتقد به حقوق زن است را رواج داد.”

این اولین باری نیست که شیرین عبادی در تلاش نجات اسلام است و برای زن ستیزی اسلام نسخه می پیچد. اسلام یک ایدئولوژی ضد زن است. تحقیر و آزار زنان بعنوان موجوداتی که فقط بعنوان وسیله ای جنسی از آن باید استفاده شود یک رکن اصلی اسلام را تشکیل میدهد.

عروج اسلام سیاسی در ایران با ظهور جمهوری اسلامی و قوانین شریعت و حاکمیت آن در ایران را نمیشود فقط با تزکیه نفس شیرین عبادی نجات داد. باید کور و کر بود و ندید که هر روز چگونه سردمداران جمهوری اسلامی از منبر ولایت فقیه لومپن های اسلامی را به جان زنان می اندازند و گروههای چاقو کش و اسید پاش را سازمان میدهند که زنانی  را که حجاب اسلامی را رعایت نمیکنند وادار به اطاعت کنند.

شیرین عبادی از داعش نه به مانند یک گروه اسلامی تروریستی بلکه بعنوان یک ایدئولوژی و طرز تفکر یاد میکند و معتقد است که داعش با اسلحه از بین نمی رود. سوال این است که باید در قدم بعدی اقدامات ایشان باید منتظر فتح باب دیالوگ سیاسی و صلح جویانه با داعش شویم که شاید این گروه تروریستی سرعقل بیاید؟ فرق داعش و جمهوری اسلامی در چیست؟ مگر یادتان رفت که چگونه جمهوری اسلامی انقلاب را سرکوب نمود و بیش از صدهزار زندانی سیاسی را در مدت کوتاهی در زندانها قتل و عام نمود تا راه استقرار و تثبیت خود را همواره کنند؟ مگر نمی بینید که هر روزه عده ای در ملاعام بدار کشیده میشوند؟ مگر دست و پا قطع کردن ها را فراموش کرده اید؟ مگر سنگسار و حمله به کردستان را از یاد برده اید؟ مگر خودتان و دوستان دوم خردادیتان که هم کاری برای دیالوگ سازنده با اسلام و گفتگوی تمدنتان با جمهوری اسلامی را فراموش کرده اید و اکنون به همین گناه در خارج از ایران هستید یادتان رفته؟ فعالیت  شما و دیگر رهروان مدرنیسم کردن اسلام سی و اند سال گفتگوهای سازنده و فعالیت در چهارچوب جمهوری اسلامی به کجا کشید که اکنون میخواهید این نسخه کهنه ایی را که تاریخ مصرفش به دوران روشنگری در قرن هیجدهم برمیگردد را تجویز میکنید؟

 خانم عبادی ما اکنون در قرن بیست و یکم هستیم و دکترین سیاسی ادیان نقش دیگری در زندگی انسانها دارند. لطفا این کلاه گشاد را برسر مردم و زنان ستمدیده بیش از این امتحان نکنید. دوران شما و امثال شما مدتهاست که به سر آمده است. اسلام مدرن پیشکشتان، زنان در ایران خواهان برابری و آزادی هستند. میخواهند از جهالت اسلام و قوانین و سنت های عقب مانده اجتماعی که در کنار حکومت اسلامی رشد میکنند رها شوند. تنها راه رسیدن به این خواست جارو کردن هر آنچه که بنام اسلام و قوانین آن است، می باشد. آزادی وبرابری و عدم خشونت بر زنان تنها با تغییر سیاسی و ایدئولوژی غیر انسانی حاکم بر ایران امکان پذیر است. داعش ایران باید سرنگون شود تا راه برای تغییرات اساسی در زندگی زنان باز شود.

پروین کابلی

۹ آذرماه ۱۳۹۳- ۳۰ نوامبر ۲۰۱۴