نان و گل سرخ

نان و گل سرخ

ما در اینجا از دغدغه های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی جامعه می گوئیم...
نان و گل سرخ

نان و گل سرخ

ما در اینجا از دغدغه های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی جامعه می گوئیم...

ثبت برگ دیگری از جنایتی بزرگ در کارنامه اسلام سیاسی!

ثبت برگ دیگری از جنایتی بزرگ در کارنامه اسلام سیاسی!
تهاجم تروریستی تروریست های اسلامی به دفتر هفته نامه شارلی هبدو در پاریس، دنیا را لرزاند و وجدان بشریت را بشدت جریحه دار کرد و خشم و انزجار مردم جهان را برانگیخت. کشتار کارکنان این هفته نامه، اقدامی سازمانیافته و هدفمند از سوی ارتجاع و در ضدیت با آزادی بیان و اندیشه در جنایتبارترین شکل ممکن بود.  چنین جنایات هدفمندی سازماندهی می شوند تا قلم ها شکسته شوند و صداها خفه گردند و موانع سر راه ترویج تاریک اندیشی و اِعمال توحشی که از عهد جاهلیت مایه گرفته اند، کنار روند. نمونه های خونین تر چنین جنایتی، روزانه در کشورهای اسلام زده توسط دیگر گروه های تروریستی روی می دهند که ازبس تکرار شده اند عادی گشته اند.

جنایت هولناک روز چهارشنبه هفتم ژانویه ۲۰۱۵ در قلب پاریس و ترور آزاداندیشان، خصلت نمای ترورهای خونبارتر گروهای تروریستی النصره و الشباب و بوک الحرام و القاعده و طالبان و یادآور همان جنایات شرعیت یافته از اسلام و ترورهای دولتی جمهوری اسلامی ایران است که روزانه در خفاء و در ملاء عام در این گوشه و آن گوشه این مملکت صورت می گیرند.
توجیه همه این جنایات چه در پاریس و غرب و چه در یمن و نیجریه و عراق و افغانستان و سوریه و ایران، اجرای احکام الهی و پیروی از شریعت اسلام و بجاآوردن سنن پیغمبر و جلب رضایت خداست . الحق هم چنین است و هر اقدام جنایتکارانه این جانیان، پشت گرم به آیه ای و حدیثی و روایتی از خدا و پیامبران خداست. کشتار کارکنان هفته نامه شارلی هبدو نیز که الله اکبر گویان آغاز گردیده، به زعم قاتلان و رهبران فتوا دهنده شان فی سبیل الله و برای رضای خدا بوده است!
طبعاً تا وقتی که مماشات و مصلحت گرایی های دولت های بورژوایی در برابر تروریست ها ادامه داشته باشند و با هزینه دولت ها قارچ گونه در گوشه گوشه هر شهری منار مساجد بالا رود و بخرج کارگر استثمار شده و مالیات گرفته شده از مردم زحمتکش این کشورها، به متولیان و گردانندگان این مراکز اشاعه خرافه و ستاد سازماندهی خشونت و ترور، ماهانه پرداخت شود و تا زمانی که بنام ”رعایت نسبیت فرهنگی” قوانین و حقوق شهروندی و هنجارهای متعارف و سکولاریستی این جوامع مخدوش و زیرپا نهاده شوند، مردم این کشورها از سویی باید شاهد چنین جنایات هولناکی و از سویی دیگر شاهد میدان داری بیشتر نژادپرستان و اذیت و آزار و تحقیر روزافزون پناهجویان باشند!
چنین رویدادهایی این فرصت را به نژادپرستان ارزانی می بخشد تا گستاخانه تر از پیش خودنمایی کنند و با محمل ”رویارویی با تروریسم و تروریست ها”، زندگی را بر مهاجران و پناهندگان و تبعیدیان سیاسی تلختر نمایند. طبعاً از این پس باید شاهد خودنمایی های بازهم بیشتر جریانات راسیستی و حساسیت نشان دادن های مردم کوچه و بازار نسبت به ”غیرخودی” ها بود.
اکنون و در چنین فضایی که از سویی نفرت مردم از تروریسم و نسبت به تروریست ها بالا گرفته است و از سویی دیگر امکان مانور نژادپرستان و بهره برداری آنان از احساسات مردم بخشم آمده بیشتر از هر زمانی است، کمونیست ها و انسان های آزادیخواه انسان محور و متعهد موظفند هوشیارانه بیشترین نقش را در ایجاد وسیع ترین همبستگی های انسانی و مسالمت آمیز بین مردم و بیشترین نقش را در دعوت و تشویق آنان به شرکت در اعتراضات علیه اشکال تروریسم داشته باشند.
نباید گذاشت نژادپرستان کمین کرده با استفاده از این فضای پراز خشم نسبت به عاملان اینگونه جنایت، خشم و انزجار فروخورده انسان های خشمگین را بسوی مردم مسلمان بی گناهی که هیچ نقشی در چنین جنایاتی ندارند و خود نیز قربانی اند، جهت داده شوند و زمینه های نفرت پراکنی و تنش های نژادپرستانه دامن زده شوند.
کمونیست ها و انسان های آزادیخواه و متعهد لازم است آگاهانه ضمن شرکت فعال در آکسیون های اعتراضی علیه ترور و تروریسم، ابعاد جنایات تروریستی بس خونین تر کشورهای اسلام زده را در جمع تظاهرکنندگان توضیح دهند. باید از این فرصت ها استفاده کرد و تصویر واقعی رژیم تروریست جمهوری اسلامی را که روزانه به فاصله هر ۸ ساعت انسانی را برسر دار می برد توضیح داد. نباید هیچ فرصتی را برای شرکت در اعتراضات ضدتروریستی و اعتراضات ضد راسیستی از دست داد.
در کنار این توصیه ها یادآوری یک نکته مهم نیز ضروری است و آن اینکه نباید خوش خیالانه پنداشت که با رعایت چنین توصیه هایی می توان مانعی جدی برسر راه تروریسم ایجاد کرد و مانع وقوع مجدد چنین رویدادهایی در همین کشور یا هرجای دیگری شد.
تروریسم پدیده ای است همچون بسیاری از پدیده های شوم و مصیبت بار دیگر این عصر، با وجود نظام سرمایه داری تولید و بازتولید می شود و یکی از مابازاء های جهان سرمایه داری امروز است و چنین نظامی همواره آبستن وقوع آنهاست و این نظام تا زمانی که در قدرت باشد، باید انتظار داشت که هر روزه در گوشه گوشه این دنیا اینگونه پدیده های شوم در اشکال متنوع تر و فجیع بارترش روی دهند. تنها آلترناتیوی که می تواند آرامش و آسایش واقعی مردم را تأمین و تضمین نماید، به زیر کشیدن نظام سرمایه داری و برقراری سوسیالیسم است.
با اینحال نمی توان تا آن زمان که چنین آرزویی متحقق می شود، بی اعتناء از کنار این رویدادهای جنایتبار گذشت و دست به هیچ کاری نزد. حتی اگر توانسته باشیم با هر اقدام کوچک و بزرگ مان، از میزان بار مصیبت های حاصله از این نظام را کم کرده باشیم، نباید از انجامش کوتاهی کرد.

به همین اعتبار همراه شدن با مردم معترض به این جنایات، و افشاگری های لازم علیه تروریسم و توضیح بهره برداری های کشورهای بورژوایی از دو امکان مذهب و ناسیونالیسم در جهت تضمین بقای سرمایه و البته تحت فشار گذاشتن دولت ها برای تضمین تأمین امنیت جانی اندیشه ورزان و روزنامه نگاران و حفاظت جدی از حریم آزادی بیان و اندیشه توسط دولت ها، اموری هستند که انسان های کمونیست و آزادیخواه نباید از دخالتگری فعال در آنها غافل باشند!


عطا خلقی – نهم ژانویه ۲۰۱۵