نان و گل سرخ

نان و گل سرخ

ما در اینجا از دغدغه های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی جامعه می گوئیم...
نان و گل سرخ

نان و گل سرخ

ما در اینجا از دغدغه های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی جامعه می گوئیم...

با همین یک قلم مردم بساط اسلام را جمع خواهند کرد

زنان در ایران اعتقاد قلبی و باور ذهنی به اسلام ندارند. این گفته را اقلا اینبار کمونیستها نگفتند. این اظهارات را شهیندخت مولاوردی معاون حسن روحانی برزبان آورده است.  شهیندخت مولاوردی معاون حسن روحانی در امور زنان روز یکشنبه ۲۱ تیر با اشاره به وجود ۲۴ دستگاه مسئول در زمینه “عفاف و حجاب” براساس قانون مصوب مجلس و شورایعالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد که وظایف در نظر گرفته شده برای این دستگاه‌ها “با واقعیت‌های موجود همخوانی ندارد”. و می‌گوید: “در اجرای ” قانون گسترش عفاف و حجاب موفق نبوده‌ایم و حتی از اهداف آن روز به روز بیشتر فاصله گرفته‌ایم و”تا زمانی که اعتقاد قلبی و باور ذهنی به وجود نیاید نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم یک فرد خود را به یک فریضه پایبند بداند”.

این هم شکست دیگری از سلسله شکستهای پی در پی طرح “عفاف و حجاب” و بقیه کوفت و زهرمارهای ارائه شده از سوی فسیل های اسلامی.
بیش از سه دهه تذکر خیابانی، اسید پاشی، حجاب اجباری، تهدید و بازداشت، وثیقه و زندان و آخرش هم اعتراف رسمی از جانب یکی از مقامات بالای رژیم اسلامی مبنی بر: “تا زمانی که اعتقاد قلبی و باور ذهنی به وجود نیاید نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم یک فرد خود را به یک فریضه پایبند بداند”.

عدم اعتقاد و باور به اسلام در میان زنان و جوانان، دمار از روزگارشان درآورده است. اعتراف به این شکستها گویای وجود جامعه ای تشنه آزادی، برابری و مدرنیسم در ایران است. اینکه مردم در چنین فضایی برای طرح “عفاف و حجاب” هیچگاه تره هم خورد نکرده اند چیز عجیب و تازه ای نیست چرا که زیر پا نهادن فرمانهای الاهی در آن جامعه بطور روزمره جریان دارد. آنچه که تازه است اعتراف پشت اعتراف به شکست طرحها و مهمتر از آن اعتراف صریح و روشن یکی از مقامات بالای نظام در امور زنان به عدم اعتقاد قلبی و ذهنی مردم بویژه زنان و جوانان به خزعبلات اسلامی است. با همین یک قلم مردم بساط اسلام را جمع خواهند کرد.

عبدل گلپریان
۲۱ تیر ۹۴