نان و گل سرخ

نان و گل سرخ

ما در اینجا از دغدغه های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی جامعه می گوئیم...
نان و گل سرخ

نان و گل سرخ

ما در اینجا از دغدغه های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی جامعه می گوئیم...

بیاد زندانیان سیاسی جانباخته در مرداد ١٣۶٧ خورشیدی!

یاد عزیزتان همیشه گرامیست!
بیاد زندانیان سیاسی جانباخته در مرداد ١٣۶٧ خورشیدی!
اسماعیل مولودی ۲ مرداد ۱۳۹۴
جمهوری اسلامی بر دریایی از خون و ترور و جنایت زندگی میکند.  مبارزات مردم بجان آمده از رژیم سفاک مذهبی از بدو سرکار آمدن رژیم شروع شد. رژیم جمهوری اسلامی با علم به این تنفر سیاسی مردم در ایران جنایاتی را خلق کرد که در تاریخ سیاسی ایران و خاور میانه ثبت است “حمله به کارگران بیکار در اصفهان در اسفند ۱۳۵۷ حمله به کردستان، ترکمن صحرا، کشتار خونین زندانیان سیاسی در خرداد ماه ۱۳۶۰ و شهریور ۱۳۶۷٫ اینها برای رژیم حیاتی بودند و بدون هیچ تاملی سند جنایت و ترور اختناق را به پلاتفرم و اساسنامه حکومتی خود تبدیل کرد و بر این اساس به حاکمیت خود ادمه میدهد. در تمام سالها بدون وقفه مبارزات مردم مورد تجاوز و تعدی رژیم هار مذهبی سرمایه در ایران قرار گرفته، ولی این تجاوز و تعدی بارقه ای از مبارزه و تقابلات سیاسی جدی در جامعه را نیز بیان میکند.

اکنون بیست و هفت سال از حمله و یورش جنایتکاران رژیم به زندانیان سیاسی در زندانهای ایران میگذرد. این دومین تجاوز و کشتار دسته جمعی زندانیان سیاسی، دوران حاکمیت جنایتکارانه حکومت اسلامی بود. اولین بار در خرداد ماه ۱۳۶۰ خورشیدی بود. بار دوم مرداد ۱۳۶۷ خورشیدی یعنی در فاصله ای کوتاه رژیم ضد بشری اسلامی در زندانهای کشور حمام خون به راه انداختند.
اگر زمانی مردم با دیدن صحنه جنگ ویتنام به خیابانهای پاریس ، لندن و برلین میریختند. امروز از قبل فضای سیاسی سیاه حاکم، کشتار جمعی هم زیاد تکان دهنده نیست. کانالهای رادیو تلویزیونی هر روز صحنه تکه پاره شدن مردم در دنیا و بخصوص در خاورمیانه است و راه انداختن باند جنایتکار دیگری بنام داعش و تمام نوچه های فاشیستی نظم نوین و فرهنگ نیولیبرالیسم دست در دست هم زندگی را بر میلیاردها انسان نا امن کرده اند. آری این فضای سیاهی است که امروز بر اوضاع سیاسی دنیا حاکم است و جمهوری اسلامی و دهها حکومت جنایتکار مثل جمهوری اسلامی فرزند خلف این فضای سیاسی و ضد انسانی در جهان هستند.
حال قریب به سی و شش سال است که رژیم جنایت و ترور بر ایران حاکم است رژیمی که هویتش ضد بشر بودن و تار و پود دستگاه جنایتش ترور و شکنجه است. گفتن از اینکه این حکومت جنایتکار است کفاف همه جنایتها و قصاوتهایش نیست. اما پرداختن به آن در هر برهه ای بازگو کننده یک سیر و روند تاریخی است که احتیاج دارد بازگو شوند. تا همگان بدانند و فراموش نشود که چگونه جمهوری اسلامی حاکمیت سیاه خودرا برقرار کردند و ادامه میدهند. از نظر زمانی و موقعیت تاریخی و مبارزاتی این دوران جزو دورانهای سیاه تاریخ بشر مدرن در ایران است. اگر به فضای سیاسی امروز دنیا نگاه کنید. حاکمانی جنایتکار و دهها جیر خوار دیگر بر دنیا دارند حکم میرانند. اینها نمایندگان نظم نوین و جنایتکار سرمایه اند. اینها اساس حاکمیت خودرا بر ترور، اختناق و کشتار انسانها بنا نهاده اند و با تفکر ضد بشری مذهبی تلاش میکنند دنیا را رو به قهقرا ببرند.
اما موج عظیم مقاومت و تعرض مردم آزادیخواه و برابری طلب از غرب و شرق تا کوبانی قهرمان در مقابل فاشیستهای مذهبی سرمایه داری در جریان است. کارزار و مبارزه سیاسی در ایران از بدو سرکار آمدن جمهوری اسلامی هر روزه وجود دارد و داشته و هر دوره گسترده تر میگردد، هم اکنون مبارزات کارگران، معلمان و زنان و مردان آزادیخواه علیه حاکمیت فاشیست در جریان است. زندانیان سیاسی حاصل این مبارزه هستند و جمهوری اسلامی برای به زانو در آوردن مبارزات مردم هر روزه دست به جنایت و ترور میزند. این کشمکش سیاسی تا سرنگونی حاکمیت جمهوری اسلامی ادامه خواهد داشت. رژیم سفاک اسلامی سرمایه برای ماندن خود به هر جنایتی دست خواهد زد. کشتار جمعی زندانیان سیاسی در مرداد ۱۳۶۷ جزو پرونده سیاه این جنایتکاران است. یاد جانباختگان مرداد ماه ۱۳۶۷ خورشیدی همیشه در خاطره ها خواهد ماند. سندی زنده از جنایات حاکمان ضد بشر بر ایران است.

زندانی سیاسی آزاد باید گردد.