نان و گل سرخ

نان و گل سرخ

ما در اینجا از دغدغه های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی جامعه می گوئیم...
نان و گل سرخ

نان و گل سرخ

ما در اینجا از دغدغه های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی جامعه می گوئیم...

ترس جمهوری اسلامی از تجمع کارگران برای مطالبه حقوق قانونی شان!

تجمع‌های حقوقی کارگران ممنوع شد!

در صورتی که کارگرانی به حق و حقوق خود اعتراض دارند می‌توانند به دادگاه مراجعه کنند و دادگاه نیز با اداره کار مکاتبه کند. در صورتی که حقوق ایشان طبق قانون پرداخت نمی‌شود مسئولان مربوط موظف می‌شوند نسبت به پرداخت حقوق کارگر وفق مقررات اقدام نمایند. 

 درراستای معوقات عقب‌مانده کارگران و کارمندان بعضی از شرکت‌های پتروشیمی دادگستری کل استان خوزستان بخش بندر امام خمینی(ره) بخشنامه‌ای صادر کرد و تجمع‌های غیرقانونی را محکوم کرد. متن کامل این تجمع به‌شرح زیر است:

«با توجه به تجمع‌های غیرقانونی بعضی از کارگران و کارمندان در بعضی از شرکت‌‌های پتروشیمی لازم است جهت توجیه و جلوگیری از وقوع جرم موارد ذیل رعایت شود، در غیر این‌صورت وفق مقررات با مخاطبان برخورد قضایی خواهد شد.

 1 ــ حقوق و مزایای کارگر و رابطه کارگر و کارفرما طبق قانون مدون به‌نام قانون کار مشخص شده است و طبق قانون فوق باید مطالبه گردد.

2 ــ در صورتی که کارگرانی به حق و حقوق خود اعتراض دارند می‌توانند به دادگاه مراجعه کنند و دادگاه نیز با اداره کار مکاتبه خواهد نمود و در صورتی که حقوق ایشان طبق قانون پرداخت نمی‌شود مسئولان مربوط موظف می‌شوند نسبت به پرداخت حقوق کارگران وفق مقررات اقدام نمایند.

3 ــ تجمع و اخلال در نظم شرکت‌های پتروشیمی خلاف قانون و مقررات است و طبق قانون برخورد قضایی به عمل می‌آید، مجدداً تکرار می‌شود کارگرانی که به حقوق و مزایای خود اعتراض دارند با ارائه فیش مطالبات آنها پی‌گیری خواهد شد، از این تاریخ با هرگونه تجمع غیرقانونی و اخلال در نظم شرکت‌ها، برخورد خواهد شد.

 رئیس حوزه قضایی دادگاه عمومی بندر امام خمینی(ره)