نان و گل سرخ

نان و گل سرخ

ما در اینجا از دغدغه های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی جامعه می گوئیم...
نان و گل سرخ

نان و گل سرخ

ما در اینجا از دغدغه های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی جامعه می گوئیم...

حرکتهای اعتراضی مردم به جان آمده علیه چپاول و سرکوب آخوندی در مشهد، مشکین شهر و بهبهان

روز یکشنبه گروهی ازکارگران نیبُر‌ مجتمع کشت‌ و صنعت هفت تپه خوزستان در اعتراض به واریزنشدن حق بیمه در محوطه کمپ نی برها تجمع کردند.

هم‌چنین کارگران شهرداری مشکین شهر و کارگران پیمانی شهرداری بهبهان در اعتراض به پرداخت نشدن چند ماه حقوق و نداشتن امنیت شغلی در این شهرها اعتراض کردند.

یک عضو مجلس آخوندی از خوزستان گفت:‌پساب های سمی پتروشیمی ماهشهر به رودخانه ها می ریزد که زمینه ساز ابتلا به انواع سرطان هاست. وی گفت فعال کردن مراکز تصفیه پساب از سوی صنایع پتروشیمی ماهشهر جدی گرفته نمی شود, عباس پاپی زاده افزود:‌ علیرغم طرح این مسئله ، دولت و سازمانهای مختلف از جمله وزارت نفت ، سازمان محیط زیست و غذا و دارو هیچ گونه اقدام عملی انجام نداده اند.

 مجلس آخوندی با تصویب قانون مصوبه بخشودگی مالیاتی یکبار دیگر تبعیض و بی عدالتی را علیه کارگران محروم ایران که بیش از ۸۰ درصد آنها زیر خط فقر هستند، رسمیت بخشید.

درشرایطی که کارشناسان حکومتی نیز به وضعیت وخیم اقتصادی کارگران اعتراف می کنند مجلس آخوندی اعلام کرد: کارکنان دولت با حقوق زیر دو میلیون تومان و سایرین (بخش‌خصوصی)از جمله کارگران، با حقوق زیر ۵/۱ میلیون تومان, از پرداخت مالیات معاف می‌شوند.

با توجه به کاهش شدید ۶۵ تا ۷۰ درصدی قدرت خرید حقوق‌بگیران نسبت به اوایل دهه ۸۰، این تبعیض آشکار وسیعا مورد اعتراض کارگران قرار گرفته است.

منبع