نان و گل سرخ

نان و گل سرخ

ما در اینجا از دغدغه های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی جامعه می گوئیم...
نان و گل سرخ

نان و گل سرخ

ما در اینجا از دغدغه های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی جامعه می گوئیم...

عفو بین‌الملل: دیوان عالی ایران حکم اعدام احمدرضا جلالی را تایید کرده


  •  سازمان عفو بین‌الملل: حکم اعدام پژوهشگر ایرانی مقیم سوئد، بدون دادن فرصت به وکلا برای دفاع از او صادر شده.
  •  آنچه به عنوان اتهام علیه احمدرضا جلالی مطرح شده، محاربه و جاسوسی برای اسرائیل است.
  •  سازمان عفو بین‌الملل شدیدا به این حکم اعتراض کرده.  سازمان عفو بین‌الملل می‌گوید دیوان عالی ایران حکم اعدام احمد رضا جلالی، شهروند ایرانی مقیم سوئد را به اتهام جاسوسی هسته‌ای تایید کرده است.

    احمدرضا جلالی، یک پژوهشگر در نهاد کارولینسکا در استکهلم است که پس از آمدن به ایران برای حضور در یک کنفرانس به اتهام فساد فی‌الارض و «دشمنی با خدا» دستگیر و دادگاه عالی حکم اعدام او را صادر کرد.
    او در زمان دستگیری در دانشگاهی در بلژیک کار می‌کرد.
    اتهام این پژوهشگر مقیم سوئد از سوی دادگاه انقلاب که ریاست آن را قاضی ابوالقاسم صلواتی به عهده داشت، «افساد فی‌الارض» اعلام شد.
    عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران، روز دوم آبان مدعی شد که آقای جلالی با بیش از هشت افسر اطلاعاتی موساد جلسات متعدد برگزار کرده و اطلاعات مرتبط با فعالیت سایت‌های نظامی، سازمان انرژی اتمی و بسیاری از اطلاعات حساس دیگر را در ازای دریافت دستمزد و اخذ اقامت در کشور سوئد، به افسران اطلاعاتی موساد انتقال داده است.
    عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای که روز گذشته منتشر کرده گفته است روز شنبه به وکلای مدافع احمدرضا جلالی، پزشک متخصص بحران ساکن سوئد اطلاع داده شده که دیوان عالی کشور حکم اعدام این متهم را تایید کرده است.
    این در حالی است که به وکلا این متهم فرصتی برای تسلیم دفاعیات خود به دادگاه داده نشده است.
    ماگدالنا مغربی، معاون بخش آفریقا و خاورمیانه سازمان عفو بین‌الملل گفته است قوه قضاییه ایران با حکم صادر شده نه تنها حق قانونی احمدرضا جلالی را زیر پا گذاشته، بلکه می‌خواهد حق زندگی را هم از او بگیرد.

     

  • منبع: منوتو