نان و گل سرخ

نان و گل سرخ

ما در اینجا از دغدغه های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی جامعه می گوئیم...
نان و گل سرخ

نان و گل سرخ

ما در اینجا از دغدغه های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی جامعه می گوئیم...

کارگر هفت تپه ایم ، گرسنه ایم ،گرسنه ایم

در صفحه تلگرامی  ” گفتگوی کارگر وکارفرما در هفت تپه ”  که چندی قبل توسط مدیران شرکت نیشکر هفت تپه راه اندازی شده است ، مطلبی( به تاریخ ۱۱ اسفند ماه ) با امضای رضا رخشان و فریدون نیکوفرد ونوروزی ، درج شده است. با دیدن این مطلب فرصتی پیش آمد تا بتوانم با کارگران هفت تپه گپی خودمانی داشته باشم.

چند نکته در باره نظرات مطرح شده توسط رضا و فریدون و نوروزی.  در صفحه تلگرامی آمده است  ” به اطلاع دوستان و همکاران عزیز میرساند که پس از پیگیری های بسیار زیاد  و چانه زنی های گسترده با مدیریت و رئیس هئیت مدیره شرکت نیشکر هفت تپه مقرر گردید ۲۵ کیلو شکر سهمیه سالانه کارگران به همراه مبلغ حق رهبری در تاریخ ۲۴ اسفند به پرسنل عزیز پرداخت گردد ضمنا از فردا فیش های حقوقی دی ماه پرسنل عزیز پرداخت خواهد شد” ( تاکید از من است )

” ما (آقایان نیکوفرد، رخشان و نوروزی) از کارگران عزیز میخواهیم تا با اعتماد شایسته ی خود و بدون توجه به شایعات برخی عناصر که در پی بر هم زدن آرامش موجود در شرکت هستند با صبر و بردباری و فضایی آکنده از صمیمیت و پشتکاری در محیط کار خود،زمینه توسعه و رونق دوباره ی هفت تپه را بوجود آوریم.هرچند برای نیل به چنین هدفی ،هم کارگر وهم کارفرما باید مشترکا بکوشند” ( تاکید از من است )

یک – باید از رضا رخشان و فریدون نیکوفرد سوال شود کدام آرامش؟ منظور شما از برهم زدن آرامش  چیست؟ کارگری که براساس گفته خودتان هنوز حقوق دیماه ( حقوق بخور و نمیر ماهانه ) را دریافت نکرده است و ناتوان در رفع مایحتاج اولیه  و روزانه خانواده خود است آیا درآرامش بسر می برد؟ وقتی بقال سرکوچه دیگر حاضر نیست جنس را بصورنسیه به کارگر هفت تپه بفرشد ،آیا این آرامش است ؟!

حتمن ضرب و شتم اسماعیل بخشی هم جزو همان پروسه آرامش می باشد! بدون شک، علی نقدی  هم به دلیل افراط و زیاده روی در داشتن آرامش ،خوشگذرانی و همچنین داشتن حساب های  میلیاردی در بانک های دبی وسوئیس ، دست به خودکشی زده است ،عجب آرامشی،!!. همه چی آرومه من چقدر خوشحالم…!!

دو- شما نوشتید که ” پروسه پخش فیش های حقوق دی ماه و عیدی و پاداش نیز از فردا ( شنبه )شروع شده و پرداختی ها شروع میگردد”

آقایان ، وقت ادارای روز شنبه به پایان رسید اما وعده های شما و خانم نماینده اداره کار و کارفرمای فریبکار، تو زرد از آب درآمد. بر اساس گزارش سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه کارگران شاغل و بازنشسته برای حقوق های معوقعه روز شنبه ( ۱۲ اسفند ماه ) دست به اعتصاب زده اند و رستمی نه تنها جوابگوی کارگران نشد بلکه توسط نیروی انتظامی محل را ترک کرده بود.

سخنی با کارگران هت تپه :

دوستان کارگر، تلاش کارفرما  و مدیریت هفت تپه به مانند دیگر سرمایه داران استثمار گر در این است که از اتحاد و همبستگی  شما کارگران به هر طریق ممکن جلوگیری کنند. کارفرمایان تلاش می کنند با ایجاد توهم، تفرقه و درانتظار قرار دادن کارگران ، سیاست های فریبکارانه خود را به پیش ببرند. آنها می دانند و یاد گرفتنه اند که چگونه ازمیان کارگران اعتصاب شکن درست کنند و برعلیه کارگران، آنها را سازماندهی کنند و همچنین کارفرما تلاش می کند افرادی را خود خوانده بعنوان نمانیده کارگران معرفی کند .

ما می دانیم که نماینده کارگربه عنوان یک شخص تنها صاحب یک رای و یک نظرمی باشد و اجازه ندارد به جای کارگران در مذاکرات فی مابین تصمیم گیرنده باشد. نماینده بعداز هر مذاکره با کارفرما موظف است رو در رو در جمع کارگران حضور یابد و تمام نکات رد و بدل شده را برای  کارگران توضیح دهد و نهایتا تصمیم گیرنده جمع کارگران هستند نه شخص نماینده ! با این توضیح که نماینده فردی است که در انتخابات ( به اشکال گوناگون ) توسط کارگران منتخب شده  و وظیفه پیگیری مطالبات  کارگران را بعهده دارد .

تجربه کارگران هفت تپه ؛

 کارگران هفت تپه در آبانماه سال ۱۳۸۷ با وجود فضای  تهدید و ارعاب اداره  کار، اداره اطلاعات و دیگر نیرو های سرکوبگر، توانستند تشکل مستقل سندیکایی خود را ایجاد کنند و برای دفاع از این سطح از تشکل یابی، هزینه های سنگینی از جمله اخراج از کار و بازداشت و زندان را متحمل شدند. پس لازم است این تشکل کارگری که مستقل از دولت و کارفرما است را تقویت کنید تا نمایندگان جعلی به نام کارگر و به کام کارفرما، نتوانند فریبکارانه سیاست های ضد کارگری خود را پیش ببرند.

دوستان کارگر؛ واقعیت تاکنونی مبارزات کارگران نشان داده است که مذاکره و چانه زنی  با کارفرما نمیتواند به تنهایی موثرواقع شود. زمانی کارفرما و صاحبان سرمایه گوش شنوا پیداخواهند کرد که ما بتوانیم ازدیگر ظرفیت های ممکن از جمله تشکل ، اعتصاب ، تجمع و راهپیمایی استفاده کرده و درچنین شرایطی است که کارفرما مجبوربه جوابگویی می باشد و ما با قدرت بیشتری  خواهیم توانست مطالبات خود را به کارفرما و صاحبان سرمایه تحمیل کنیم. همانطور که در سال ۱۳۸۷ بارها شما کارگران هفت تپه  در شهر شوش دست به راهپیمایی زدید و توانستید بخشی از مطالبات خودرا پس بگیرید . اطلاع دارید کارگران فولاد اهواز به درست برای پیگیری مطالبات خود خیابان های شهراهواز را زیر پای خود به لرزه درآورده اند و باقدرت  و باور به نیروی طبقاتی خود در کف خیابان، مناسبات تبعیض آمیر را به چالش کشیده اند.

دوستان کارگر هفت تپه ؛ اکنون این بهترین فرصت پیش آمده  است  که  بتوانید صدای حق خواهی خود را با فریاد کارگران فولاد اهواز یکی  کنید و بازو در بازوی هم به جنگ فقرو استثماروبندی بروید!

دوستان کارگر؛ استثمار، فقروسیه روزی ، خودکشی ، تبعیض و نابرابری ها ، اختناق و… تا کی باید ادامه یابد؟ مگرما چقدرعمر خواهیم کرد که برای بدست آوردن لقمه ای نان، باید متحمل این همه رنج و عذاب وصف ناپذیر بشویم؟! تا کی باید شعار سردهیم  ” کارگر هفت تپه ایم، گرسنه ایم گرسنه ایم”

دوستان کارگر؛ نیروی متحد و سراسری ما کارگران این توان را دارد که مناسبات سرمایه داری را زیر و رو کند  وبر ویرانه های آن دنیای عاری از ستم و استثمار، عاری از فقرو تبعیض و نابرابری را بنا دهد،  باید متشکل شد و به نیروی عظیم  طبقاتی خود باور داشت.

بهزاد سهرابی