نان و گل سرخ

نان و گل سرخ

ما در اینجا از دغدغه های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی جامعه می گوئیم...
نان و گل سرخ

نان و گل سرخ

ما در اینجا از دغدغه های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی جامعه می گوئیم...

کبری خادمی: خیابان حق من است، آن را پس می گیرم!

گفت و گو با کبری خادمی، هنرمند افغان

سریع حرف می زند اما کلمات را کامل ادا می کند. از دست هایی که حالات چهره‌اش را تکمیل می کنند و از نگاههایی که گاهی با یاداوری برخی اشخاص و بعضی خاطرات می درخشد یا تر می شود، می توان فهمید که زن پرشوری است. شجاع هم هست؛ راستش را بخواهید اگر بخواهی یک زره بسازی و بپوشی و در یکی از خطرناک‌ترین محلات کابل راه بروی یا باید دیوانه باشی یا شجاع.

 

ادامه مطلب ...

در محکومیت حکم صادره علیه محمود صالحی و حمایت از وی

کارگران و تشکل های کارگری ایران و جهان!
همانگونه که پیش از این گفتیم، محمود صالحی، فعال کارگری و از اعضای کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری، طی محاکمه ای ناعادلانه و به موجب حکمی ضدکارگری که در قالب دادنامه ی شماره ٩٤٠٩٩٧٨٧٢١٠٠٦٠٨ ، در شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج، به نامبرده ابلاغ شد، با اتهاماتی واهی و نخ نما همچون «تبلیغ علیه نظام» و «عضویت در جمعیت های معارض»، به ترتیب به یک سال و نیم و هفت و نیم سال و مجموعا به 9 سال حبس تعزیری محکوم گردیده است. دادگاه انقلاب سنندج حتا از تحویل یک نسخه از دادنامه ی ادعایی به محمود صالحی امتناع ورزیده است. مطابق گفته ها و مصاحبه های آقای صالحی، حکم صادره از جانب شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج درواقع براساس گزارشات و در عین حال دخالت و اعمال نظر وزارت اطلاعات و به ویژه دخالت های اطلاعات استان کردستان بوده است.

 

ادامه مطلب ...

تنها یک چهارم کودکان افغان بدون مدرک در مدارس ایران ثبت نام شده اند!

آغاز سال تحصیلی جدید قرار است نقطه عطفی در زندگی هزاران کودک افغان فاقد مدرک در ایران باشد که حال اجازه دارند به مدرسه روند. آمار و ارقام اما نشان می‌د‌هد که تنها یک‌چهارم این کودکان موفق به ثبت ‌نام در مدرسه شده‌اند.

وزیر آموزش و پرورش دولت حسن روحانی دی ماه سال گذشته اعلام کرد سیاست جدید ایران این است که هیچ‌ دانش‌آموز افغان ساکن ایران از تحصیل بازنماند. این سیاست جدید با دستور رهبر جمهوری اسلامی مبنی بر اینکه : "همه کودکان افغانستانی باید در مدارس دولتی ثبت‌نام شوند". در آستانه سال تحصیلی ۹۵- ۱۳۹۴ وارد مرحله اجرایی شد.

 

ادامه مطلب ...

استیون هاوکینگ: چیزی که باید از آن بترسیم سرمایه‌داری است، نه روبات‌ها

استیون هاوکینگ، استاد برجسته فیزیک نظری، معتقد است پیشرفت روبات‌ها به خودی خود نگران کننده نیست و چیزی که باید نگرانش باشیم نظام سرمایه‌داری و استفاده آن از پیشرفت‌های تکنولوژیک است.

هاوکینگ در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا به کارگیری روزافزون روبات‌ها و جایگزینی نیروی کار انسانی با ماشین، با بیکار کردن انسان‌ها، یک تهدید به شمار نمی‌رود، نوشت:

 

ادامه مطلب ...

کارگران، خودکشی در تنهائی به جای جنگ متحد علیه سرمایه!

روز اول مهر ماه امید راشدی امیری ۳۶ ساله فوق لیسانس در رشته حسابداری و امور مالی، متاهل و داری دو فرزند در دفتر اتحادیۀ اصناف رامشیر، محل کارش اقدام به خود سوزی و سوزاندن یکی از مسئولان ادارۀ مزبور نمود. او به دلیل سوختگی شدید در بیمارستان سوانح سوختگی طالقانی اهوار جان باخت و فرد دیگر فقط از ناحیۀ دست دچار سوختگی گردیده است.

نزدیکان امید راشدی امیری در گفتگو با رسانه های ایران در بارۀ این ماجرای دردناک و دلایل آن گفته اند:

 

ادامه مطلب ...