نان و گل سرخ

نان و گل سرخ

ما در اینجا از دغدغه های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی جامعه می گوئیم...
نان و گل سرخ

نان و گل سرخ

ما در اینجا از دغدغه های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی جامعه می گوئیم...

درآمد سرانه امسال ایرانیان ۷۶ درصد کمتر از ۴۰ سال پیش است!

دوران طلایی درآمد سرانه ایرانی‌ها در سال ۱۳۵۵ است که میزان آن با توجه به قیمت‌های کنونی بیش از ۲۳ میلیون تومان برآورد می‌شود. بنا به گزارش اقتصاد نیوز درآمد سرانه امسال حدود ۳/ ۱۳ میلیون تومان ارزیابی می‌شود.

  ادامه مطلب ...

مصاحبه با نماینده ی سندیکای کارخانه لوله سازی خوزستان

کارخانه لوله سازی خوزستان با قدمت چهل ساله، یکی از بزرگترین کارخانه های صنایع فلزی در کشور بوده است. زمانی نه چندان دور این کارخانه با داشتن بیش از دوهزار پرسنل و بیست و دو هکتار زمین و کوره های بزرگ، در هفت کیلومتری جاده اهواز به خرمشهر به ساخت لوله مشغول بود. محصولات این کارخانه در زمینه لوله سازی کشور را از بسیاری واردات این محصول بی نیاز میکرد، لوله های فلزی با قطرهای متفاوت که برای آبرسانی، انتقال مواد پتروشیمی از منطقه ای به منطقه ی دیگر همواره مورد نیاز بخش های مختلف عمرانی است.

  ادامه مطلب ...

از بلوچستان تا خوزستان: دختران به مدرسه نمی رسند!

در روزهای گذشته آمارهای مختلفی از کودکان بازمانده از تحصیل در استان‌های مختلف ایران منتشر شده است. بسیاری از کودکان بازمانده از تحصیل از استان‌های محروم کشور هستند و تعداد دختران در این آمار از پسران بیشتر است.

  ادامه مطلب ...

رخشانه از ازدواج اجباری تا سنگسار

بار دیگر تعصبات کورکورانه زندگی یک دختر جوان را گرفت..!

تا چه وقت جامعه ی افغانستان شاهد اینگونه بی رحمی ها در لوای دین خواهد بود؟

چه کسی پاسخگو خواهد بود؟

چند دختر و نوجوان دیگر قربانی این بی خردی ها و خرافه پرستی ها شود تا صدای ممدخواهیشان را جوامع (اسماً) طرفدار حقوق بشری بشنوند؟

متن زیر درباره ی زندگی رخشانه، نوشته ی وحید پیمان گزارشگر افغان نیوز را باهم بخوانیم..

یافته‌های تازه از زوایای زندگی رخشانه- دختری که به تازگی سنگسار آن در ولایت غور خبرساز شد- نشان می‌دهد که این دختر جوان قربانی زیبایی، زدوبندهای قومی و در نهایت طویانه گزافی شده که شماری از مردان حاضر بودند در قبال ازدواج با او به خانواده‌اش پرداخت کنند.

رخشانه خواستگاران فراوانی داشته و دست‌کم دو بار در بدل پول هنگفت به ازدواج مردانی در آورده شده است که شخصا علاقه‌مند ازدواج با آن‌ها نبوده است.

  ادامه مطلب ...

فهرست دارایی رئیس جمهوری افغانستان اعلام شد

اداره عالی مبارزه با فساد اداری فهرست داراییهای محمد اشرف‌غنی، رئیس جمهوری افغانستان، را نشر و اعلام‌ کرده که آقای غنی و رولا غنی، همسر او، ۳۲۰ میلیون افغانی (حدود ۴.۷ میلیون دلار) دارایی منقول دارند که از فروش جایداد (اموال) اجدادیشان در لبنان و آمریکا بدست آورده‌اند.

بیشتر دارایی آقای غنی و رولا غنی براساس اطلاعات اداره عالی مبارزه با فساد اداری افغانستان، مشترک است. زیورآلات به خانم رولا تعلق دارد که توسط پدرش در سال ۱۹۷۰ به وی هدیه داده شده و ارزش کنونی آن بالغ بر ۳.۱ میلیون افغانی (بیش از ۴۶ هزار دلار) می‌شود.

  ادامه مطلب ...

ترس جمهوری اسلامی از تجمع کارگران برای مطالبه حقوق قانونی شان!

تجمع‌های حقوقی کارگران ممنوع شد!

در صورتی که کارگرانی به حق و حقوق خود اعتراض دارند می‌توانند به دادگاه مراجعه کنند و دادگاه نیز با اداره کار مکاتبه کند. در صورتی که حقوق ایشان طبق قانون پرداخت نمی‌شود مسئولان مربوط موظف می‌شوند نسبت به پرداخت حقوق کارگر وفق مقررات اقدام نمایند. 

 درراستای معوقات عقب‌مانده کارگران و کارمندان بعضی از شرکت‌های پتروشیمی دادگستری کل استان خوزستان بخش بندر امام خمینی(ره) بخشنامه‌ای صادر کرد و تجمع‌های غیرقانونی را محکوم کرد. متن کامل این تجمع به‌شرح زیر است:

ادامه مطلب ...