نان و گل سرخ

نان و گل سرخ

ما در اینجا از دغدغه های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی جامعه می گوئیم...
نان و گل سرخ

نان و گل سرخ

ما در اینجا از دغدغه های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی جامعه می گوئیم...

گرامی باد هشت مارس روز جهانی زن !

١۶١ سال پیش کارگران زن نساجی و بافندگی در شیکاگوی آمریکا برای اعتراض به ساعات کار و دستمزد شان به خیابان آمدند و جوابشان گلوله بود و کشته و زخمی شدن تعدای از یارانشان……
این خود سرآغازی بود که هر ساله از آن یاد شود و در ادامه خود از جانب فعال سوسیالیست کلارا زتکین هشتم مارس بعنوان روز جهانی زن پیشنهاد شود و در سطح بین المللی بنام روز جهانی زن برسمیت شناخته شد .  امروزه معیار آزادی زن معیار آزادی جامعه است ،ستمکشی زن نیز ریشه در سیستم سرمایه داری و مرد سالاری ناشی از آن است .زن در این دنیای سرمایه داری بعنوان کارگر استثمار میشود، تحت ستم و استثمار طبقاتی است و علاوه بر آن بار ستم جنسی را نیز متحمل میشود .

در ایران تحت حاکمیت رژیم جهل و خرافه اسلامی ابعاد و اشکال به غایت غیر انسانی به خود گرفته است. مقاومت زنان در برابر این قوانین ارتجاعی همواره بخشی از مبارزه حلیه رژیم بوده است.
رهائی زنان در گرو پیروزی در همه عرصه های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی ست.
در بیشتر کشورها در اینروز زنان و مردان آزادیخواه و برابری طلب در میتینگها و آکسیونهای مربوط به مارش روز جهانی زن ، بر برابری پای فشرده و علیه بیعدالتی و آپارتاید جنسی شعار سر میدهند.
در ایران تحت حاکمیت رژیم اسلامی و قوانین عصر حجری اش ، نمیشود مراسم برگزار کرد ،ولیکن فعالان سیاسی و کارگری و عرصه زنان و کودکان در شرایطی سخت امنیتی به استقبال این روز میروند و چه بسا به بهای دستگیری و زندان و آزار فراوان برایشان تمام میشود ، اما مصمم به پافشاری بر این اصول هستند که به برگزاری آن همت گمارند.

از همین طریق و بمناسبت روز جهانی زن درودهای گرم و بی پایان و تبریک مرا بدین مناسبت پذیرا باشید.
بامید برپائی دنیائی عاری از ستم و نابرابری و آپارتاید جنسی و برقراری حکومت کارگری به رهبری طبقه کارگر منشکل و آگاه .
پیروز باد هشتم مارس روز جهانی زن!

مارس ٢٠١٨ میلادی
اردشیر نصراله بیگی